Declarație de Confidențialitate

Atradius N.V., împreună cu filialele și sucursalele sale ("Atradius"), este un furnizor global de asigurări de credit, garanții, reasigurări, servicii de colectare a creanțelor și servicii de informații/informații de afaceri. Atradius activează în cadrul unei piețe de tip B2B (business-to-business). Produsele și serviciile oferite de Atradius au scopul de a ajuta societățile din întreaga lume să înțeleagă și să se protejeze împotriva riscurilor de neîndeplinire a obligațiilor de plată asociate vânzărilor de bunuri și servicii și, astfel, să își protejeze vânzările. Prin aceste servicii, facilităm comerțul la scară mondială.

Atunci când furnizăm produsele și serviciile noastre, Atradius acționează în calitate de " Operator". Colectăm și prelucrăm informații în principal despre societăți și întreprinderi. Cu toate acestea, în acest proces, prelucrăm, de asemenea, date care pot fi calificate drept "date cu caracter personal", adică orice informații referitoare la o persoană fizică (de exemplu, un comerciant individual, un director de companie, un beneficiar real, un contact profesional etc.). Încrederea dumneavoastră în modul în care vă gestionăm datele personale este importantă pentru noi. Atunci când utilizați website-urile, aplicațiile și portalurile noastre, când vă înscrieți la buletinele noastre informative, când apelați la serviciile noastre în calitate de reprezentant sau persoană de contact a clientului nostru, când faceți comerț (în calitate de parte contractantă) cu clienții noștri sau când faceți afaceri cu noi în calitate de partener de afaceri sau furnizor, este important pentru noi să folosim datele dvs. personale cu atenție și în siguranță, într-un mod transparent.

În această Declarație de Confidențialitate oferim informații pe care trebuie să le oferim în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu legislația privind protecția datelor. Explicăm, de exemplu, scopurile și motivele prelucrării datelor cu caracter personal, categoriile de date cu caracter personal vizate, categoriile de surse și de destinatari ai datelor cu caracter personal, păstrarea datelor și drepturile dumneavoastră în calitate de persoană vizată.

Filialele sau sucursalele Atradius pot avea, de asemenea, notificări de confidențialitate suplimentare pe propriile site-uri web (locale). Pentru Atradius Instalment Credit Protection (Belgia), vă rugăm să accesați site-ul web al acesteia pentru informații specifice privind confidențialitatea.

Actualizări ale prezentei Declarații de Confidențialitate 


Depunem eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor și proceselor noastre și pentru protejarea drepturilor dumneavoastră privind datele personale, astfel încât este posibil să actualizăm această Declarație de confidențialitate periodic. Prin urmare, vă recomandăm să verificați această declarație în mod regulat. Această Declarație de Confidențialitate a fost actualizată la data de 10 ianuarie 2024.

În ce situații colectăm date cu caracter personal și când se aplică această Declarație de Confidențialitate?

 

Această Declarație de confidențialitate se aplică tuturor persoanelor fizice și reprezentanților societăților cu care Atradius interacționează. Atradius va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal în scopuri diferite și în baza unui temei juridic diferit, în funcție de relația dumneavoastră cu noi.

Mai jos descriem în detaliu momentul colectării și prelucrării datelor cu caracter personal, scopurile și temeiurile noastre legale pentru a face acest lucru și modul în care controlăm accesul la informațiile dumneavoastră.

1.În cazul în care utilizați pagina noastră de internet

1.1 Ce date cu caracter personal colectăm?

Atunci când utilizați pagina noastră de internet, prelucrăm următoarele informații despre dumneavoastră ca vizitator al site-ului sau despre societatea sau afacerea dumneavoastră, care pot fi considerate date cu caracter personal:

  • Orice detalii personale pe care le furnizați, cum ar fi numele, adresa (de serviciu), numărul de telefon, adresa de e-mail, detaliile de autentificare sau alte informații furnizate în timpul înregistrării pentru oricare dintre produsele sau serviciile noastre sau atunci când ne contactați în legătură cu întrebări sau reclamații.
  • Informații care ne permit să ne reținem numele dvs. și preferințele dvs. în utilizarea acestui site web. Acestea includ paginile pe care le accesați pe site-ul web și parcursul dvs. de utilizator, site-ul web care v-a trimis la site-ul nostru web, browserul și tipul de dispozitiv pe care îl utilizați, ID-urile cookie-urilor și adresa dvs. IP. Utilizăm module cookie pentru a colecta acest tip de informații. Mai multe detalii în acest sens sunt disponibile pe pagina noastră de informații despre cookie-uri, inclusiv modul în care puteți refuza/dezactiva cookie-urile.
  • Preferințele dumneavoastră în materie de marketing, inclusiv abonarea la orice buletin informativ, actualizări prin e-mail, rapoarte de țară, informații comerciale sau economice actualizate etc. transmise prin intermediul site-ului web.

1.2 De ce colectăm aceste date personale?

Este posibil să folosim informațiile menționate mai sus în următoarele scopuri:

  • Pentru a furniza produsele și serviciile solicitate, pentru a menține legătura cu dvs. și pentru a gestiona reclamațiile/disputele.
  • Pentru a optimiza produsele și serviciile noastre, inclusiv pentru a efectua studii de piață.
  • În scopuri de marketing (direct) online și digital.
  • Pentru utilizarea statisticilor pentru a optimiza site-ul nostru web și pentru a ne asigura că acesta funcționează corect.
  • Pentru a ne asigura că site-ul web funcționează în siguranță și pentru a ne proteja infrastructura tehnologiei informației.

1.3 Temeiuri legale pentru utilizarea datelor dvs. cu caracter personal

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal doar în cazul în care acest lucru este permis de unul dintre temeiurile legale de prelucrare. Ne bazăm pe unul sau mai multe dintre următoarele temeiuri legale pentru prelucrarea informațiilor dvs:

  • Consimțământ
    • Vă solicităm consimțământul pentru utilizarea anumitor module cookie prin intermediul site-ului nostru web. Acest lucru include consimțământul pentru statistici și în scopuri de marketing. Consultați pagina noastră de informații despre cookie-uri pentru mai multe detalii în acest sens.
  • Interese legitime
    Este posibil să prelucrăm informațiile dumneavoastră după cum este necesar pentru a ne atinge interesele noastre legitime. Interesele Atradius sunt următoarele:
    • Pentru utilizarea unor module cookie, nu avem nevoie de consimțământul dumneavoastră. În cazul de față, Atradius are un interes legitim de a vă pune la dispoziție un site web funcțional. Consultați pagina noastră de informații despre cookie-uri pentru mai multe informații în acest sens.
    • În cazul în care ne-ați solicitat să vă contactăm prin intermediul unui formular de contact, interesul nostru este acela de a furniza o funcție de servicii pentru clienți care să ofere răspunsuri la timp și eficiente la solicitările de informații.
    • Interesul nostru de a căuta oportunități de optimizare a site-ului nostru web și de a ne îmbunătăți oferta de produse și servicii.

Interesul nostru de a ne proteja activitatea, informațiile și activele, inclusiv împotriva atacurilor cibernetice și a fraudei

1.4 De unde am obținut informații referitoare la dumneavoastră?

Obținem în mod automat anumite informații atunci când vizitați site-ul nostru web. Colectăm astfel de informații prin intermediul cookie-urilor. Consultați pagina noastră de informații despre cookie-uri pentru mai multe detalii în acest sens.

Obținem alte informații atunci când ni le furnizați în mod activ. Acesta este, de exemplu, cazul în care vă înscrieți pentru a primi buletine informative, actualizări prin e-mail, rapoarte de țară, informații comerciale sau economice actualizate etc. prin intermediul site-ului nostru. A se vedea, de asemenea, informațiile privind activitățile noastre de marketing de la punctul 2.

1.5 Cine va avea acces la datele dumneavoastră personale?

Putem divulga date cu caracter personal pentru a ne îndeplini scopurile noastre pentru:

  • Societățile Atradius, sucursalele, filialele, partenerii de afaceri și furnizorii de servicii.
  • În legătură cu modulele cookie, cu partenerii noștri de publicitate și marketing care sprijină Atradius în activitățile de marketing online și de analiză. Aceste societăți pot colecta informații pentru a le permite să afișeze materiale publicitare pentru produse și servicii care vă pot interesa atunci când vizitați site-ul nostru web sau alte site-uri web.
  • Cu terți furnizori de servicii de încredere care prestează servicii în numele nostru, inclusiv, dar fără a se limita la găzduirea site-ului nostru web, stocarea datelor, analiza și întreținerea și securitatea site-ului web.
  • Entitățile care achiziționează, în cazul în care o unitate de afaceri Atradius este vândută sau transferată ca parte a unei tranzacții corporative (numai în cazul în care este necesară dezvăluirea datelor cu caracter personal, inclusiv în timpul due diligence-ului efectuat înainte de un astfel de eveniment (în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă).

2. Marketing, Sondaje și Evenimente

2.1 Ce date cu caracter personal colectăm?

Este posibil să prelucrăm următoarele informații despre dumneavoastră:

  • Detalii de contact:
    Nume, funcție, număr de telefon, e-mail, adresa (de serviciu), istoricul contactelor.
  • Informații privind consimțământul acordat de dvs. pentru utilizarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing, de exemplu, sub formă de abonamente la orice buletin informativ, actualizări prin e-mail, publicații de afaceri, rapoarte de sondaj și documentații/rapoarte (tehnice).
  • Informații privind interesele dumneavoastră, de exemplu, pe baza abonamentelor dumneavoastră la publicațiile noastre pentru anumite subiecte sau industrii.
  • Informațiile pe care ni le furnizați ca parte a unui (sondaj de satisfacție a clienților) sau cu privire la oricare dintre întrebările dumneavoastră.
  • Alte date cu caracter personal furnizate de dvs. pe parcursul interacțiunilor cu noi (de exemplu, orice cerințe privind regimul alimentar furnizate pentru evenimente).

2.2 De ce colectăm aceste date cu caracter personal?

Este posibil să utilizăm informațiile dumneavoastră în următoarele scopuri:

  • Pentru a promova și a vă informa cu privire la produsele și serviciile noastre (noi).
  • Pentru a organiza și a vă invita la evenimente și alte activități promoționale.
  • Pentru a analiza interesele dumneavoastră și posibilele oportunități de afaceri pentru noi.
  • Pentru a obține opiniile dvs. cu privire la anumite aspecte, de exemplu, prin intermediul unor sondaje (de satisfacție a clienților), astfel încât să le putem analiza în scopul îmbunătățirii produselor și serviciilor.

Pentru a răspunde întrebărilor.

2.3 Temeiuri legale pentru utilizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal numai dacă acest lucru este permis de unul dintre motivele legale de prelucrare. Ne bazăm pe unul sau mai multe dintre următoarele temeiuri legale pentru prelucrarea activităților noastre de marketing, sondaje sau evenimente:

  • Consimțământ
    • Dacă este necesar, vă solicităm consimțământul pentru a vă prelucra datele cu caracter personal pentru activitățile noastre de marketing, sondaje sau evenimente. Vă puteți retrage consimțământul în orice moment accesând linkul de renunțare din e-mailurile noastre sau prin trimiterea unui formular online. În cazul în care vă retrageți consimțământul, acest lucru nu va afecta legalitatea utilizării de către noi a datelor dumneavoastră cu caracter personal înainte de retragere.
  • Interese legitime
    • Nu întotdeauna avem nevoie de consimțământul dumneavoastră pentru a utiliza datele dumneavoastră personale în scopuri de marketing. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, în cazul în care Atradius a obținut adresa dumneavoastră de e-mail în contextul vânzării produselor sau serviciilor noastre, iar noi folosim această adresă pentru comercializarea directă a propriilor noastre produse sau servicii similare. În acest caz, ne bazăm pe interesele noastre pentru a vă informa cu privire la alte produse și servicii care ar putea fi de interes pentru dumneavoastră sau pentru afacerea pe care o reprezentați.
    • De asemenea, prelucrăm informațiile dvs. după cum este necesar pentru a găsi noi oportunități de vânzare și dezvoltare a produselor și serviciilor, precum și pentru a înțelege preferințele și nevoile clienților noștri.

Prelucrăm informațiile în măsura în care este necesar pentru a organiza și găzdui evenimente (inclusiv webinarii) pentru a ne promova produsele și serviciile sau pentru a sprijini în alt mod inițiativele Atradius

2.4 De unde am obținut informațiile dumneavoastră?

În scopuri de marketing, sondaje sau evenimente, obținem în primul rând informații despre dumneavoastră de la dumneavoastră. În alte cazuri, este posibil să obținem datele dvs. personale din diversele surse prezentate mai jos.

  • Părțile care ne-au recomandat sau cărora le-ați oferit consimțământul de a partaja datele dumneavoastră cu noi.
  • Terțele părți angajate de noi în contextul activităților noastre de marketing, al sondajelor sau al evenimentelor.

Internetul (inclusiv rețelele de socializare), în măsura în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă.

2.5 Cine va avea acces la datele dumneavoastră personale?

Atradius poate divulga informații despre dumneavoastră, care pot fi considerate date cu caracter personal pentru:

  • Societățile, sucursalele și filialele Atradius, partenerii de afaceri și furnizorii de servicii.
  • Atradius poate divulga informații despre dumneavoastră, care pot fi considerate date cu caracter personal pentru: - Cu terți furnizori de servicii de încredere care prestează servicii în numele nostru, inclusiv, dar fără a se limita la studii de piață, analize și procesele de analiză a produselor, organizatori de seminarii web sau evenimente.
  • Entitățile cumpărătoare, în cazul în care o unitate de afaceri Atradius este vândută sau transferată ca parte a unei tranzacții corporative (numai în cazul în care este necesară dezvăluirea datelor cu caracter personal, inclusiv în timpul due diligence-ului efectuat înainte de un astfel de eveniment (dacă acest lucru este permis de legislația aplicabilă).

3. Dacă sunteți un client, o parte legată de o politică, un intermediar, un co-garant, un partener de afaceri sau un furnizor

3.1 Ce date cu caracter personal colectăm?

Pe parcursul furnizării produselor și serviciilor noastre, este posibil să prelucrăm următoarele informații despre afacerea dvs., care pot fi considerate date cu caracter personal dacă se referă la informații legate de o persoană fizică (de exemplu, un comerciant individual, un parteneriat, un director de societate, un beneficiar real (final), un acționar, un beneficiar, un contact sau un reprezentant profesional cheie etc.).

  • Atunci când sunteți persoana de contact sau reprezentantul unei companii sau al unei alte entități cu personalitate juridică, putem prelucra datele dvs. de contact și datele dvs. personale de identificare (de exemplu, numele, titlul, funcția, numărul de telefon, adresa de e-mail, adresa (de serviciu), țara, data și locul nașterii, datele de identitate, denumirea entității).
  • Atunci când vă desfășurați activitatea prin intermediul unei entități juridice, cum ar fi sau asemănătoare unui comerciant individual sau unui parteneriat comercial/public, putem, de asemenea, să prelucrăm detalii despre contul bancar, istoricul creanțelor și al plăților, înregistrarea la Registrul Comerțului, codul de TVA, informații financiare, starea de insolvență, sursele de venit în legătură cu afacerea dumneavoastră.

3.2 De ce colectăm aceste date cu caracter personal?

Este posibil să prelucrăm informații despre afacerea dumneavoastră, care pot fi considerate date cu caracter personal, în următoarele scopuri:

  • Pentru a executa și a furniza servicii în legătură cu acordurile. Acest lucru poate implica: procesarea tranzacțiilor, comunicarea cu dvs. în legătură cu serviciile, evaluarea riscurilor și a acoperirii asigurărilor (comerciale), gestionarea cererilor de despăgubire, acțiuni de recuperare, furnizarea de servicii și produse de gestionare a creditelor (riscurilor) și de informații comerciale, colectarea creanțelor, furnizarea de servicii de asistență pentru clienți, gestionarea plângerilor și a litigiilor.
  • Pentru efectuarea de verificări privind "cunoașterea contrapărților", fraude, terorism, liste de sancțiuni și alte verificări de conformitate.
  • Pentru a optimiza produsele și serviciile noastre, pentru a efectua cercetări (de piață) și analize statistice: pentru detalii suplimentare, consultați punctul 2 de mai sus.
  • Pentru a efectua activități administrative în cadrul grupului de întreprinderi Atradius și pentru a gestiona și proteja infrastructura noastră de tehnologie a informației.
  • În scopuri de marketing: pentru mai multe detalii, consultați punctul 2 de mai sus.
  • Pentru a stabili, exercita sau apăra cererile legale.
  • Pentru a respecta un ordin al unei autorități de reglementare/guvernamentale sau o obligație în temeiul legilor sau reglementărilor relevante sau al unor coduri sau orientări (voluntare) de reglementare, industriale sau sectoriale.

3.3 Temeiuri legale pentru utilizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal 

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal numai dacă acest lucru este permis de unul dintre motivele legale de prelucrare. Ne bazăm pe unul sau mai multe dintre următoarele temeiuri legale pentru prelucrarea informațiilor dvs:

  • Interese legitime
    Este posibil să prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal în măsura în care este necesar pentru a ne atinge interesele legitime, atunci când ne desfășurăm activități comerciale.
    • Furnizarea și dezvoltarea de produse și servicii de asigurare de credit, de fidejusiune, de reasigurare și de colectare a creanțelor, inclusiv respectarea celor mai bune practici de pe piață, precum și servicii de informații de afaceri, care vizează să ajute societățile din întreaga lume să înțeleagă și să se protejeze împotriva riscurilor de neplată asociate vânzărilor de bunuri și servicii.
    • Pentru a ne desfășura în mod eficient activitățile comerciale în calitate de grup internațional de societăți.
    • După cum este necesar pentru încheierea și executarea acordurilor cu societatea sau afacerea cu care sunteți asociat.
    • Pentru a ne proteja activitatea, informațiile și activele, inclusiv pentru a ne exercita drepturile sau pentru a ne apăra împotriva oricăror (potențiale) cereri legale.
  • Executarea unui contract 
    Dacă sunteți o societate comercială individuală sau faceți parte dintr-un parteneriat, trebuie să prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal pentru încheierea și executarea acordurilor.

Obligație legală 
Este posibil să prelucrăm datele dvs. cu caracter personal dacă este necesar pentru a ne conforma unei obligații legale, de exemplu, pentru a efectua verificări de conformitate, inclusiv, dar fără a se limita la, verificări privind combaterea spălării banilor, verificarea ultimului beneficiar real, verificarea listelor de sancțiuni sau pentru a respecta hotărârile unei autorități de reglementare/guvernamentale, sau pentru a respecta obligațiile legale obligatorii în temeiul codurilor industriale sau sectoriale

3.4 De unde am obținut informațiile dumneavoastră?

Datele cu caracter personal pe care Atradius le prelucrează pot proveni din diverse surse:

  • direct de la dvs. sau de la societatea cu care sunteți asociat, inclusiv de la cei care vă reprezintă sau sunt autorizați de dvs. sau de societatea respectivă.
  • De la societățile, sucursalele, afiliații sau partenerii de afaceri ai Atradius.
  • Din surse (publice) disponibile.
  • Din resursele de informații/date, în cazul în care acest lucru este permis de lege (cum ar fi, dar fără a se limita la acestea, efectuarea de verificări ale structurii de proprietate reală și de gestionare a clienților noștri).

3.5 Cine poate avea acces la datele dumneavoastră personale?

Este posibil să divulgăm date cu caracter personal pentru a ne îndeplini scopurile noastre către:

  • părților autorizate de dumneavoastră sau de societatea cu care sunteți asociat.
  • Societățile, sucursalele și filialele Atradius.
  • Furnizori terți de servicii de încredere, cum ar fi experți în despăgubiri, agenții de identificare și prevenire a infracțiunilor sau a fraudelor, reasigurători, alți asigurători, bănci, parteneri de afaceri, auditori, avocați, recuperatori de creanțe și alți furnizori de servicii.
  • Departamentele statului Olandez pentru care Atradius Dutch State Business N.V. gestionează facilitățile statului Olandez pentru societățile Olandeze (numai dacă sunteți implicat în activitatea noastră din statul Olandez).
  • Consilieri sau alte părți profesionale, pentru a stabili exercitarea sau apărarea cererilor legale sau pentru a ne proteja operațiunile comerciale sau drepturile legale (de exemplu, consilieri juridici).
  • Agenții de aplicare a legii, autorități de reglementare/guvernamentale: atunci când acest lucru este cerut de lege sau dacă este necesar pentru a ne proteja drepturile.
  • Entitățile care achiziționează, în cazul în care o unitate de afaceri Atradius este vândută sau transferată ca parte a unei tranzacții corporative (numai în cazul în care este necesară dezvăluirea datelor cu caracter personal, inclusiv în perioada de due diligence desfășurată înainte de un astfel de eveniment (în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă).

4.În cazul în care dvs. sau societatea dvs. efectuați tranzacții comerciale cu clienții noștri (un "cumpărător", "debitor" sau "beneficiar")

4.1 Ce date cu caracter personal colectăm?  

Este posibil să prelucrăm următoarele informații despre activitatea dumneavoastră, care pot fi considerate date cu caracter personal, în măsura în care se referă la informații legate de o persoană fizică (de exemplu, un comerciant individual, un parteneriat, un director de companie, un beneficiar real (final), un acționar, un contact sau un reprezentant profesional cheie etc.).

  • Atunci când sunteți persoana de contact sau reprezentantul unei societăți sau al unei alte entități cu personalitate juridică, putem prelucra datele dvs. de contact și datele dvs. de identificare personală (de exemplu, numele, titlul, funcția, numărul de telefon, adresa de e-mail, adresa (de serviciu), țara, data și locul nașterii, datele de identificare, denumirea entității).
  • Atunci când vă desfășurați activitatea prin intermediul unei entități juridice, cum ar fi un comerciant individual sau un parteneriat comercial/public sau similar, este posibil să prelucrăm, de asemenea, detaliile contului bancar, istoricul cererilor de despăgubire și al plăților, înregistrarea la registrul comerțului, codul de TVA, informații financiare, starea de insolvență, sursele de venit în legătură cu afacerea dumneavoastră.

4.2 De ce colectăm aceste date cu caracter personal? 

 

Este posibil să prelucrăm informații despre activitatea dumneavoastră, care pot fi considerate date cu caracter personal, în următoarele scopuri:

  • Pentru a executa și furniza servicii în legătură cu acordurile pe care le avem cu clienții noștri. De exemplu: procesarea tranzacțiilor, comunicarea cu dvs. în legătură cu o datorie sau cu un produs de asigurare, evaluarea riscurilor și a acoperirii asigurărilor (comerciale), gestionarea cererilor de despăgubire, acțiuni de recuperare, furnizarea de servicii de gestionare a creditelor (riscurilor) și de informații comerciale, colectarea creanțelor.
  • Gestionarea solicitărilor, reclamațiilor și litigiilor.
  • Pentru a efectua verificări privind frauda, spălarea banilor, terorismul și lista de sancțiuni, precum și alte verificări de conformitate.
  • Pentru a optimiza produsele și serviciile noastre, pentru a efectua cercetări (de piață) și analize statistice: pentru mai multe detalii, consultați punctul 2 de mai sus.
  • Pentru a efectua activități administrative în cadrul grupului de societăți Atradius și pentru a gestiona și proteja infrastructura noastră de tehnologie a informației.
  • Pentru a stabili, exercita sau apăra cererile legale.
  • Pentru a respecta o decizie a unei autorități de reglementare/guvernamentale sau o obligație în temeiul legilor sau reglementărilor relevante sau a codurilor sau orientărilor (voluntare) de reglementare, industriale sau sectoriale.

4.3 Temeiuri legale pentru utilizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal 

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal numai dacă acest lucru este permis de unul dintre motivele legale de prelucrare. Ne bazăm pe unul sau mai multe dintre următoarele temeiuri legale pentru prelucrarea informațiilor dvs:

  • Interese legitime
    Este posibil să prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal în măsura în care este necesar pentru a ne atinge interesele legitime, atunci când ne desfășurăm activitățile comerciale.
    • Oferirea și dezvoltarea produselor de asigurare de credit, reasigurare, fidejusiune și colectare a creanțelor, precum și de gestionare a creditului (riscului), servicii de informații de afaceri, care vizează să ajute societățile din întreaga lume să înțeleagă și să se protejeze împotriva riscurilor de neîndeplinire a obligațiilor de plată asociate vânzării de bunuri și servicii, respectând în același timp standardele și cele mai bune practici din industrie.
    • Pentru a încheia și a executa acordurile cu clienții noștri, în măsura în care este necesar.
    • Pentru a ne desfășura în mod eficient activitățile comerciale în calitate de grup internațional de societăți.
    • Pentru a ne proteja afacerea, informațiile și activele, inclusiv pentru a ne exercita drepturile sau pentru a ne apăra împotriva oricăror (potențiale) cereri legale.
  • Obligația legală
    Este posibil să prelucrăm datele dvs. cu caracter personal pentru a ne respecta obligațiile legale, de exemplu, pentru a efectua verificări de conformitate, pentru a respecta legile aplicabile în materie de colectare a creanțelor sau pentru a respecta hotărârile unei autorități de reglementare/guvernamentale, sau pentru a respecta obligațiile prevăzute de codurile obligatorii din industrie sau sector.

4.4 De unde am obținut informațiile dumneavoastră?  

Datele cu caracter personal pe care le prelucrăm pot proveni din diverse surse:

  • direct de la clienții noștri sau de la dumneavoastră, inclusiv de la reprezentanții clienților sau ai dumneavoastră.
  • De la societățile, sucursalele, afiliații sau partenerii de afaceri ai Atradius.
  • Din surse (publice) disponibile.

De la furnizorii de informații/date (de exemplu, societăți de credit și de informații financiare).

4.5 Cine poate avea acces la datele dumneavoastră personale?  

Este posibil să divulgăm date cu caracter personal pentru a ne îndeplini scopurile noastre către:

  • Clienții noștri și părțile aflate în consultare cu clientul (cum ar fi intermediari, reprezentanți, companii aparținând grupului clientului).
  • Societățile, sucursalele și filialele Atradius.
  • Furnizori terți de servicii de încredere și parteneri de afaceri, cum ar fi agenții de soluționare a cererilor de despăgubire, agenții de detectare și prevenire a infracțiunilor sau a fraudelor, reasigurători, alți asigurători, bănci, parteneri de afaceri, auditori, avocați, agenți de colectare a creanțelor și alți furnizori de servicii.
  • Consilieri sau alte părți profesionale, pentru a stabili exercitarea sau apărarea unor cereri legale sau pentru a ne proteja operațiunile comerciale sau drepturile legale.
  • Agenții de aplicare a legii, autorități de reglementare/guvernamentale: atunci când acest lucru este cerut de lege sau dacă este necesar pentru a ne proteja drepturile.
  • Entitățile care achiziționează, în cazul în care o unitate de afaceri Atradius este vândută sau transferată ca parte a unei tranzacții corporative (numai în cazul în care este necesară dezvăluirea datelor cu caracter personal, inclusiv în perioada de due diligence desfășurată înainte de un astfel de eveniment (în cazul în care acest lucru este permis de legislația aplicabilă).

5.Transferurile internaționale de date cu caracter personal  

Datorită caracterului internațional al societății și al activităților noastre comerciale, datele pe care le prelucrăm pot fi transferate sau accesate de alte entități din cadrul grupului Atradius sau de terțe părți selectate. Aceste entități și terțe părți sunt situate în diferite țări din întreaga lume. Pentru a îndeplini scopurile descrise în această Declarație de Confidențialitate, este posibil ca datele dumneavoastră personale să fie transferate într-o țară diferită de țara dumneavoastră de reședință.

Transferăm datele dvs. cu caracter personal doar în cadrul legislației relevante privind protecția datelor și în conformitate cu Acordul nostru de transfer de date intragrup.

Atunci când transferăm date cu caracter personal în afara unui cadru juridic restrâns, cum ar fi, de exemplu, Spațiul Economic European ("SEE"), am luat măsurile de siguranță corespunzătoare pentru a oferi un nivel adecvat de protecție în conformitate cu legislația aplicabilă privind protecția datelor. Acestea sunt măsuri de protecție, cum ar fi Clauzele Contractuale Standard aprobate de Comisia Europeană sau transferul către o țară care oferă un nivel adecvat de protecție în conformitate cu o decizie de adecvare a Comisiei Europene.

În cazul în care transferăm datele dumneavoastră cu caracter personal în afara Spațiului Economic European (SEE), ne puteți solicita informații cu privire la măsurile de protecție corespunzătoare.

6. Cum protejăm datele dvs. personale

Ne angajăm să asigurăm că datele dvs. personale sunt păstrate în siguranță. Pentru a preveni accesul neautorizat sau divulgarea neautorizată, am pus în aplicare măsuri fizice, tehnice și organizatorice adecvate pentru a proteja informațiile pe care le colectăm și le prelucrăm.

În plus, ori de câte ori acordăm acces la date cu caracter personal sau le transferăm în alt mod către terțe părți (așa cum este descris în secțiunile 1-4), luăm măsuri pentru a ne asigura că toate datele cu caracter personal fac obiectul acelorași niveluri de protecție sau al unor niveluri de protecție similare din punct de vedere substanțial cu cele pe care Atradius le implementează deja. Aceasta include efectuarea de evaluări de securitate ale furnizorilor și executarea condițiilor de protecție a datelor (inclusiv a acordurilor de prelucrare a datelor) cu părțile terțe.

7. Cât timp păstrăm informațiile dvs.  

În general, vom păstra datele cu caracter personal doar: (i) pentru perioada necesară pentru a servi scopului de afaceri aplicabil; (ii) în măsura în care este necesar în mod rezonabil pentru a respecta orice cerințe legale aplicabile; sau (iii) în măsura în care este recomandabil în contextul unui termen de prescripție aplicabil. Atradius poate specifica (de exemplu, în cadrul unei sub-politici, al unei notificări sau al unui calendar de păstrare a înregistrărilor) o perioadă de timp pentru care vor fi păstrate anumite categorii de date cu caracter personal.

8. Cum ne puteți contacta, accesa și actualiza informațiile dvs. 

În calitate de persoană vizată, aveți anumite drepturi în ceea ce privește prelucrarea de către noi a datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Puteți solicita:

  • acces la datele dvs. cu caracter personal pe care le deținem, precum și informații cu privire la prelucrarea de către noi a datelor dvs. cu caracter personal;
  • să rectificăm sau să completăm informațiile dvs. în cazul în care considerați că datele dvs. personale sunt inexacte sau incomplete;
  • să ștergem anumite date cu caracter personal (cu excepția cazului în care suntem obligați să le păstrăm în temeiul legii sau pentru a stabili, exercita sau apăra cereri legale sau pentru un alt scop comercial legitim al nostru, cum ar fi desfășurarea de activități de colectare a creanțelor în numele și în contul clienților noștri);
  • să transferăm datele cu caracter personal pe care ni le-ați furnizat, către o terță parte, în cazul în care prelucrăm aceste date fie pe baza consimțământului dumneavoastră, fie pentru a executa un contract cu dumneavoastră, iar prelucrarea se realizează prin mijloace automate;
  • să restricționăm prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal în cazul în care considerați că datele sunt inexacte, că prelucrarea de către noi este ilegală sau că nu mai este necesar să prelucrăm datele dvs. pentru un anumit scop (cu excepția cazului în care nu putem șterge aceste date din cauza unei obligații legale sau de altă natură);
  • să vă opuneți prelucrării de către noi a datelor dvs. cu caracter personal din motive legate de situația dvs. particulară, în cazul în care justificarea legală pentru prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal este interesul nostru legitim. Ne vom conforma solicitării dumneavoastră, cu excepția cazului în care considerăm că avem motive legitime imperioase pentru prelucrare care prevalează asupra intereselor și drepturilor dumneavoastră, sau dacă trebuie să continuăm să prelucrăm aceste date pentru a stabili, exercita sau apăra cereri legale sau pentru a desfășura activități de colectare a creanțelor în numele și în contul clienților noștri; și
  • atunci când ne bazăm pe consimțământul dumneavoastră pentru a vă prelucra datele cu caracter personal, puteți retrage acest consimțământ în orice moment. Puteți face acest lucru prin: (i) accesând linkul de renunțare din e-mailurile noastre de marketing; (ii) modificându-vă preferințele privind cookie-urile sau prin trimiterea unui formular online. În cazul în care vă retrageți consimțământul, acest lucru nu va afecta legalitatea utilizării de către noi a datelor dumneavoastră cu caracter personal înainte de retragere.

Ne puteți trimite cererea sau reclamația dumneavoastră prin trimiterea unui formular online. În unele cazuri, este posibil să fie necesar să vă solicităm informații suplimentare pentru a vă verifica identitatea în vederea soluționării cererii dumneavoastră. Aveți, de asemenea, dreptul de a depune o plângere la autoritatea națională pentru protecția datelor.

Responsabilul cu protecția datelor de la Atradius poate fi contactat la adresa de e-mail dpo@atradius.com.